3D-s megjelenítési lehetőségek

2011.06.16. 11:27 Codra

Van néhány megoldás, amit a 3D-s felvételek megtekintéséhez használnak.
Leginkább az alábbbi 3 módszer a bevált:

Anaglif módszer
Az anaglif videofelvételt – gyakran vörös/kék videónak titulálják – minden médialejátszón, TV-n, stb-n le lehet játszani, emellett pedig ez a leggazdaságosabb megoldás. A MAGIX Movie Edit Pro 17 Plus filmszerkesztő szoftverhez mellékelnek vörös/kék szemüveget.

 

Polarizált technika
Ismerős lehet a polarizált szűrős szemüveg a legutóbbi 3D-s mozizásáról. Ezt a látványos megjelenést most már otthonában is élvezheti. A bal- és jobboldali felvételek különböző polarizáltságú fényt bocsátanak ki. A szemüveg polarizált szűrős lencséi a megfelelő képet a megfelelő szemhez továbbítják, ebből adódik a 3D-s hatás. Ennek feltétele az előre polarizált kijelző, amely néhány speciális 3D-s notebookban már megvan.

 

Shutter technika
Prémium megoldás a 3D-s élményhez. Képminőség és színvisszaadás szempontjából meghaladja mind az anaglif mind a polarizációs módszert. Azonban ehhez speciális LCD folyadékkristályos szemüvegre és 120Hz-es lejátszóra van szükség. A scutter technika alapja, hogy kétszer annyi képet játszik le, mint amennyit az emberi szem érzékel – először a bal, majd a jobb oldali képet, felváltva vetíti. Ennek következtében az agy ezeket az átfedéseket egy képként érzékeli.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://codra.blog.hu/api/trackback/id/tr902988867

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
 
 
süti beállítások módosítása