Icarus E650 eSense teszt - érintőkijelzőt mindenre?

2011.05.09. 12:29 Codra

Mint már azt az előző bejegyzésben is említettem, az eheti terítékre (sóval, borssal, enyhén csípősen) az Icarus család nagyobbik e-bookja kerül, az Icarus Sense E650. A bejegyzésekkel kapcsolatos visszajelzéseket ezúton is köszönöm, megpróbálok alakítgatni egy kicsit a tartalmi részén, hogy átfogóbb legyen. Azt viszont nem ígérem, hogy felnövök az olyan nagyágyukhoz, mint az (ex) 576-os Vári Zoli, T.J., vagy a csevegők császára, Kiss (CoVboy) László. Ettől függetlenül talán az olvashatósági szint minimumát sikerül elérnem.

Nincs mese, a kijelző tényleg szép

Lássuk inkább a készüléket. Abban a pillanatban, ahogy a kezembe vettem az E650-et, éreztem, hogy itt bizony egy komoly(abb) cuccal van dolgom, mint az E600-as esetében…legalábbis, ami a súlyát illeti. Műanyag borítás helyett a középpanel burkolata fémből készült, ami egy strapabíró e-book hatását kölcsönözi.

Strapabíró középblokk

A legszembetűnőbb különbség, hogy az Esense-t egy érintőkijelzővel látták el, cserébe nem raktak az oldalára gomberdőt, mint a kistestvér esetében, ott ugyanis ezek a menüválasztók. A kijelző 8 helyett 16 szürkeárnyalatot kapott (Sipix) és ami azt illeti, tényleg szebb a háttér, sőt én élesebbnek is láttam, de mint már megannyiszor említettem, most is mondom, ezek teljesen szubjektív vélemények.

Mi tetszett benne?

Nem kellett szenvednem a bekapcsolással (az E600-nál elég hosszan kell nyomni), nem kapcsol ki ha nem nyúlok hozzá egy bizonyos ideig (viszont van standby üzemmód), szép dizájnos, százalékosan jelzi ki az aksi töltöttségét. Továbbá lehet rajta zenét hallgatni (bár ma már igazából egy söröskupak is MP3 lejátszó funkcióval rendelkezik), képeket nézni (arra viszont gyenge a háttér) és Wifi. A kedvencemet a végére hagytam, felismeri (és tökéletesen megjeleníti) a .doc fájlt, amire a legtöbb ebook nem képes. Funkciója tehát van bőven.

Méretre ugyanakkor, mint a kistestvére, az E600-as

Mi nem tetszett?

Nem is lennék én, ha nem keresnék még a kákán is csomót, bár ezúttal nem nagyítóval kellett keresnem, igaz nem is olyan kirívóak a hibák, mint amilyen általában elő szokott fordulni…inkább ezek csak bosszantóak apróságok voltak. Az első, hogy a bekapcsolás után lassan tölt be…legalább 1 percet kell várnom ahhoz, hogy betöltsön az E650(sőt általánosságban a töltés elég lassan megy). Mindenkire rábízom, hogy ez mennyire sok vagy kevés. A másik kicsit bosszantó dolog, hogy én úgy érzékeltem, hogy lassan lapoz. Olyan 2 másodpercet kell várni az új oldal betöltésénél. Ez persze lehet, hogy a Firmware-vel lehet frissíteni, amit megtalálhattok az Icarus weboldalán. Még volt vele egy kis gond, de mondjuk, hogy ezt zárójelbe teszem csak ide, mert lehet, hogy ez csak nálam fordult elő; A Windows 7 Starter egy 1,6-os netbook-al nem ismerte fel a készüléket, hiába erőlködtem. Lehet, hogy itt volt valami anomália, csak egy netbook-on használtam. Egyébként minden más egyből felismerte.

Csatlakozók balról jobbra: jack 3,5mm, SD slot, energia-adat kábel (nem usb!), bekapcs. gomb

Summa

Jó kis cucc, nem mondom és szép is, de szerintem nem szükséges hozzá érintőkijelző. Lehet, hogy én vagyok múltszázadi, de nekem valahogy sosem jönnek be az ujjal nyomkodós termékek, amik 5 perc után pecsétesek lesznek. Akkor lehet tisztogatni, de ha hozzáér az ember, akkor máris koszos.
A jövő héten nem az Icarus T750-ről lesz szó, hanem valószínűleg valamelyik AVID hangfelvevő cuccról (talán a recording studio lesz az áldozat).

Tulajdonságok (Icarus E650 Sense)

Kijelző: 6”-os Sipix kijelző, 16 szürkeárnyalat
Méret: 124X170X89mm
Súly: 240 Gramm
Tárhely: 1Gb beépített memória, SSD bővítési lehetőséggel
Kapacitás: Li-lon Polymer elem, 1500mAh, egy feltöltéssel 8000 oldal megjelenítés
Támogatott formátumok: PDF, FB2, EPUB, RTF, TXT, HTM, PRC, JPG, MP3
Csatlakozók: Mini USB 2.0, 3,5 mm audio

Végeredmény: 10/7,5

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://codra.blog.hu/api/trackback/id/tr622988523

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
 
 
süti beállítások módosítása