Élesedhet a helyzet a táblagép piacon

2011.04.19. 15:37 Codra

Nemrégiben a kezembe vettem egy már öregnek számító iPad-ot [az első iPadot 2010. január 27-én mutatták be, kereskedelmi forgalomban a Wi-Fi 2010. április 3. óta, a Wi-Fi+3G pedig 2010. április 30-án került a boltokba. Egyszóval nem egy 30 éves (egyébként szép szóra működő)  Junosz tévéről van szó] már csak azért is, mert a korral haladni kell, ráadásul sokan mondták nekem, hogy ez legalább akkora durranás lesz, mint a mobiltelefonok voltak kb. 10-15 éve. Az első, amit észrevettem rajta (ezen valószínűleg jó ideig nem lehet majd javítani) az a képernyő koszolódás. Ahogy hozzáérek, rajta van az ujjlenyomatom, ráadásul, ha rosszul vetül rá a fény, akkor fél óra nyomkorászás után úgy néz ki a kijelző, mintha 220 liter marhapörkölt szaftjába ejtettem volna a cuccot. Ennek ellenére a képernyő képe szép, éles (már ha látunk belőle valamit), az e-mail és hírolvasásra, illetve a videónézegetésre tökéletes. A problémám csupán az volt vele, hogy majdnem itt ki is merül a jó tulajdonságnak a sora. Ezen kívül ugyanis már tényleg keresgélni kell azt, hogy mi az, amiben több, jobb, vagy legalább olyan, mint a laptopok. Ipari mennyiségű email/dolgozat/cikk/egyéb írására alkalmatlan, legalábbis egy netbookhoz képest. Egy-egy rövid e-mailre tökéletes, de nem is gondoltam rá, hogy „A magyarországi munkanélküliségi statisztikai változások a hazai gazdaság tükrében” című esti mesémet itt fogom megírni…vagy befejezni…vagy elkezdeni…vagy akár egy betűt is írni. Ilyen erővel sms-ben is megírhatnám „A háború és béke” második részét.

Mint megannyi felhasználót, engem is roppant mód idegesít a ’csatlakozásmentesség’ (amit valamennyire pótoltak az iPad2-ben), de valahol megértem a céget. Ha van rajta egy USB, akkor tuti, hogy egy hacker (lehetőleg egy 7 éves általános iskolás, hogy a helyzet mindenképp megalázó legyen) feltöri a hardvert, és sokan soha többé nem használják az iTunes-t. A torrentoldalakon viszont hirtelen megnő az érdeklődés az iPad appokra. Egy szó mint száz, nem érzem úgy, hogy ez a masina ebben a formában a nagy tömegek egyre növekvő igényét ki tudná szolgálni. Kivéve, ha az emberek hirtelen rájönnek, hogy folyamatos hírekre és videókra van nagy számban szükségük…persze telefonról nem jó.

Egyetlen apró megjegyzés a végére. Ahogy megnéztem a specifikációt, szerintem (és ahogy az egész írás, ez is kizárólag szubjektív vélemény következik) túl erős a gép. Minek kell bele 1GHz proci? Miért kell, hogy az iPad2 két magos legyen? Van olyan ember, aki kifejezetten olyan dologra fogja használni a kütyüjét, amihez ilyen vas kell? Ha igen, akkor nincs annak egy másik gépe, hogy azon dolgozzon? Tényleg csak egy magánvélemény. A letölthető játékokról tényleg csak egy gondolat, és ezt kifejezetten nem az Apple-nek rovom fel. Miért olyan nagy szám, a Plants vs. Zombies, Fieldrunners vagy az Angry Birds? Az első kettő egy sima towergame, amiből van pármillió ingyenes a neten és az Angry Birds stílusú játék sem olyan (olyan? egyáltalán) egyedi…én csak várrombolónak hívom, de biztos van valamilyen hivatalos neve is. Néztem még a Star Trek-et és a Need For Speed Shift-et, de valahogy azoktól sem ájultam el.

Az Android operációs rendszerű táblagépekről egyelőre nem akarok (és nem is tudok) nyilatkozni, ugyanis várok egy Icarus T750-es gépre (amin Android fut), ami egyrészt árban is nagyon kedvező, másrészt eddig nem hallottam róla rosszat…meg igazából semmit. A gép teljesítménye körülbelül pont akkora, amekkora kell ahhoz, hogy az e-mailjeimet és a napi híreket elolvassam. Amint beérkezik a cucc, azonnal teszteléshez kezdek és megnézem, hogy el tud-e igazán csábítani egy Tablet-pc.

 

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://codra.blog.hu/api/trackback/id/tr222988515

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

 
 
süti beállítások módosítása