Egy profi véleménye a Torq DJ rendszerről

2011.06.03. 15:19 Codra

DJ Enrie a mixmester

Nagyon kevés DJ tölthet el annyi időt reflektorfényben, mint DJ Enrie. A törzsgyökeres New York-i pályafutása 1984-ben kezdődött, majd a '90-es évek elején vált igazán ismertté, amikor ebédidőben a Los Angeles-i rádiócsatornát uralni kezdte mixeivel. Felállított egy Guiness Világ Rekordot, 44 órán át mixelt a Hollywood Boulevardon – és ha a rendőrség nem avatkozott volna be, hogy feloszlassa a tömeget, akkor ki tudja még meddig zenélt volna. Világszerte a legmenőbb klubokban játszott, és 15 éves rádiózás után, DJ Enrie továbbra is a csúcson van – Torq Xponent és Torq DJ szoftvert használ mixeihez.

 

Hogyan került kapcsolatba a DJ-skedéssel?

Queensben (NY egyik kerülete) felnőve más DJ-kel akartam lógni, és versengeni, hogy ki tud 2 dalt legtutibban összemixelni. Miután elkészítettem néhány jam-et („örömzenét”), végleg beleszerettem a lemez pörgetésbe.

Mire használja a Torqot a stúdióban?

A heti rádiós műsoromat azaz a „DJ Enrie's Playhouse”-t ezzel készítem. A Torq szoftvert a Pro Tools-szal összekapcsolva számos effekteket tartalmazó átmenetet készítek és rögzítek, valamint EQ technikát  használok. Amikor ezt befejezem, akkor mindent összeszerkesztek, hozzáadom a bevezetést, sweppereket és DJ droppokat. Bár az élő mix felvétele gyorsabb lenne, mégis érdemes több időt tölteni, hogy teljes mértékben kihasználjam a Torq adta lehetőségeket ,és elkészítsem a lehető legjobb hangzású rádióműsort.

A Torq melyik funkcióját szereti a legjobban?

A kedvencem a beat matching (ütemegyeztetés) és az auto-sync (automata szinkronizáló). Egyesek azt mondják, hogy csalás az ütemmegfeleltetéshez számítógépet használni, de én nem így gondolom. Számomra a ritmus egyeztetése szinte természetes, mert már olyan régóta űzöm az ipart. A Torqkal több időt tölthetek effektekkel és az EQ-val anélkül, hogy aggódnom kéne az ütemért. Bárki képes szinkronizálni a számokat – ez az, amit mixelés közben csinálsz, amely megmutatja a jártasságod.

Mi a véleménye a Torq és az Xponent együttműködéséről?

Hiszi vagy sem, én tényleg eladtam a lemezjátszómat és mixeremet, miután megkaptam az Xponentet. Az együttműködésük csodálatos – a mixelés minden szempontból az én kezemben van. A loop funkciónak köszönhetően gyorsan szünetet is tarthatok, és mivel az effektkontroll az Xponenten van, így a gombokat csavargatva új hangokat fedezhetek fel. A snapshot (pillanatfelvétel) funkciót szintén kedvelem. Ha bizonyos effektek nagyon együtt vannak, akkor a snapshottal felvehetem, és bármikor egy gombnyomással előhívhatom.

Hogyan tudja összehasonlítani a Torqot más számítógépes alapú DJ szoftverrel?

A Torq játszva győz, mert annyi mindent ad a program. Amikor a Los Angeles-i rádiónál dolgoztam, akkor Serato-t használtunk Pioneer EFX-500-zal. A Torqnak kétszer annyi effektje van, és egyszerre 3-at is használhat. Mivel minden be van építve a szoftverbe, így nincs szükség külső effektekre és mintákra. A Torq olyan, mint egy all-inclusive hotel – egy fedél alatt megtalálható benne, ami kell.

Minden szempontból javaslom a Torqot. Amikor az első Mixmaster CD-met készítettem, a Torq logot rányomtam a lemezre. Ha szeretné, hogy mixei magasabb szintre kerüljenek, akkor ki kell próbálnia a Torqot.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://codra.blog.hu/api/trackback/id/tr462988533

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
 
 
süti beállítások módosítása